لوگوی ارشین پرواز

سفر به سرزمین کهن با تور هند

سرزمین 72 ملت هند سراسر شگفتی است. هند سرزمین تضاد هاست نژادها و ملیت های گوناگونی کنارهم در هند زندگی میکنند.هند سرسبزترین مناطق و گرم ترین بیابان ها را دارد.

تور هند

تور هند ارزان

سفر به سرزمین عجایب هند با هر بودجه و توان مالی امکان پذیر است. هتل های لوکس گران تا مهمانخانه های ارزان، رستوران های گران قیمت تا غذا های خیابانی ارزان، مسافران را با هر توان مالی در هند پذیرا هستند. غیر از هزینه اخذ ویزا که اجتناب ناپذیر است. با رزرو هتل های ارزان قیمت و خوردن غذا های ارزان هزینه سفر را تاحد زیادی پایین می آورد.

برای داشتن سفری ارزان به هند پیشنهاد ما به شما انتخاب تورهای ترکیبی است. تور ترکیبی هند سفر به چندین شهر هند را شامل میشود. پکیج های ویژه تور هند با قیمتی مناسب برای مسافران در نظر گرفته شده است.

قیمت تور هند

قیمت تور هند در زمان برگزاری جشن های و فیستوال های معروف هند گران است. گردشگران بسیاری برای دیدن این جشن ها به هند می آیند. اگر این نوع جشن ها برای شما جذابیتی ندارد توصیه میکنیم در زمان دیگری سفر به هند را تجربه کنید تا هزینه بیشتری را پرداخت نکنید.

خدمات تور هند

از خدمات تور هند می توان به بلیط رفت و برگشت، ترانسفر فرودگاهی، بیمه مسافرتی، گشت و گذار در شهر

درباره هند

دانستنی های سفر به هند

  • هند کشوری در جنوب آسیا می باشد ومرکز آن دهلی نو است.
  • مساحت این کشور دو برابر مساحت ایران است واز لحاظ پهناوری در جهان رتبه هفتم را دارد.
  • جمعیت این کشور 000/045/359/1 نفر بوده که ازاین لحاظ دومین کشور پرجمعیت جهان می باشد.
  • تعداد شهرهای هند به بیش از سی وپنج شهر می رسد که ازجمله مهمترین آنها بمبئی، دهلی، سورات، کانپور، حیدرآباد، اگرا، کلکته و…می باشند.
  • زبان رسمی هند هندی وانگلیسی می باشد.
  • بزرگترین شهر هند بمبئی می باشد. واحد پول هند روپیه هند می باشد.

زیبایی های هند

موقعیت جغرافیایی هند

هند با پاکستان، بنگلادش، نپال، بوتان، چین و برمه هم مرزاست. هند دارای جغرافیای متنوعی می باشد و بیابان، کوهستان، دشت، تپه وفلات را شامل می شود. هند دارای رودخانه ها و کانال ها و آبگیرها و دریاچه ها می باشد. از جمله رودخانه های بلند هند رود براهماپوترا وایندوس، گنگ، گوداواری، یامونا، نارمادا و کریشنا هستند.

بهترین زمان سفر به هند

هند دارای سه فصل می باشد. فصل تابستان ازماه مارس تاماه می وفصل باران های موسمی از ماه ژوئن تا ماه سپتامبر. فصل زمستان از ماه اکتبر تا ماه فوریه می باشد.

هند به دلیل وسعتی که دارد دارای آب وهوای متنوعی می باشد. شما می توانید درهرفصلی از سال به هند سفر کنید وازتنوع آب وهوایی آن لذت ببرید. بسیاری فکرمی کنند هند بسیار گرم وسوزان است اما اگر به شمال هند سفر کنید با کوه هایی پرازبرف غافلگیر خواهید شد.

دیدنی های هند

حال به جذابیت های دیدنی هر فصل در تور هند می پردازیم.

بهار: فصل بهاردرهند جشن رنگ هند برگزار می شود که ازمشهورترین وپرطرفدارترین مراسم ها درهند است. این مراسم بسیار مهیج می باشد وافراد بسیاری برای شرکت در این مراسم به هند سفر می کنند. هم چنین در فصل بهارمی توانید به ایالات جنوبی تامیل نادو وآندرا پرادش سفرکنید تا از طبیعت مسحورکننده وزیبای آن لذت ببرید.

تابستان: اگردرفصل تابستان به هند سفر کردید می توانید از تفرجگاه های کوهستانی هند که در ارتفاعات کوهستانی و ییلاقی ساخته شده استفاده کنید. تعدادی ازاین تفرجگاه ها که شامل: ننیتال، مک لودگونی، موسوری که درشمال هند هستند. دارجلینگ درشرق ومونار و وایاناد درجنوب هند هستند می باشد. مناطق کوهستانی وخنک کشمیرازجمله گولمارک، سونمارگ ولاداخ ومناطق کوهستانی هیمالیا که درتابستان خنک و زمستانی هستند از دیگر دیدنی های هند در تابستان هستند.

فصل بارانهای موسمی: با آغاز بارش ها هوای هند دلپذیر شده و میتواند فصل خوبی برای سفربه هند باشد. این بارش ها باعث ملایم شدن دمای هوا می شود. بنابراین اگرشما به باران علاقه دارید می توانید در این فصل به هند سفر کنید. ایالت هایی چون کرالا، کارناتاکا ومهاراشتا بارشهای خوبی در این فصل دارند.

زمستان: برای اینکه بخواهید دراین فصل به هند سفر کرده و شاهد برف باشید می توانید به مناطق شمالی هند بروید وبه تفریحاتی چون اسکی بپردازید. شما در فصل زمستان می توانید به راجستان که به دلیل داشتن بیابان تار و داغی بیش از حدش درفصل های دیگر قابل بازدید نیست سفرکنید. جیپوریکی از مثلث های طلایی هند است که فصل زمستان بهترین زمان سفر به آنجا می باشد. سفربه هند درزمستان نسبت به تابستان از لحاظ هزینه وقیمت ارزان تر می باشد.

جاذبه های گردشگری هند

هند به دلیل داشتن فرهنگ های متنوع ومناظر بیشمار دارای آثار تاریخی گوناگون می باشد. در تور هند شهرهای عجیب و جذابی برای بازدید یافت می شود همچنین مکان های تاریخی بسیاری در این کشور وجود دارد. با ما همراه شوید تا جاذبه های گردشگری متنوع ومکان های دیدنی هند را بشناسید.

جاذبه های گردشگری هند

کاخ هوا محل، جزیره هولاک، پارک ملی بنداوگر، دارامسلا، نمایشگاه شتر پوشکار، معبد راناکپور، ساحل وارکالا، دارجلینگ، منارقطب، صومعه تیکس، کاخ میسور، قلعه مهرانگار، پارک ملی جیم کوربت، قلعه عامر، معبد آمون میناکشی، خاجوراهو،غارهای آجانتا، حوضچه های کرالا، کاخ دریاچه، معبد ویروپاکشا، پالولم، پارک ملی کانها، دربار صاحب، جیسلمیر، غارهای الورا، واراناسی، تاج محل، شهر مقدس بنارس، قلعه سرخ دهلی نو، دروازه هند، مسجد مکه حیدرآباد، سواحل گوا، پارک ملی وپناهگاه حیات وحش پریار، قلعه آگرا، غارهای الورا، معبد ماهابودی ازدیدنی های هند هستند.همچنین از عجیب ترین جاذبه های هند می توان به دریاچه اسکلت روپکاند، دریاچه لوکتاک، حسینیه آصفی، پل معلق رامس وارام، تپه مغناطیسی، ساحل چندی پورمعروف به ساحل قایم باشک، درخت لور یا بانیان و پل های زنده اشاره کرد.

راه های حمل و نقل به هند

مسافرت با هواپیما: سفرهای هوایی درهند ازپرطرفدارترین نوع سفرها می باشد. به همین دلیل فرودگاه های هند با ترافیک های شدیدی دست وپنجه نرم می کنند. ولی با این حال پرواز سریع ترین وراحت ترین راه برای سفر به هند است. شرکت های هواپیمایی داخلی هند 80 شهر را به هم متصل می کنند. به دلیل رقابت زیاد در خطوط هوایی هند هزینه سفر هوایی ارزان تر می شود.

مسافرت با قطار: مکان های مختلف درهند ازطریق یک شبکه راه آهن وسیع به هم ارتباط داده شده اند. شما می توانید درسه روز از یک طرف هند به طرفی دیگر بروید، بین راه تفرجگاههایی برای استراحت وجود دارد. گردشگران میتوانند برای سفر با قطار از قطارهای لوکس با امکانات عالی که مانند هتل می باشد بهره مند شوند. از حسن های سفر با قطار دیدن مناظر مختلف هند وآشنایی باسبک زندگی آنها می باشد. همچنین شهرهای دهلی وکلکته دارای قطارزیرزمینی یا همان مترو می باشند که می توان از آنها برای سفر ازشمال به جنوب استفاده کرد.

مسافرت با ماشین: اگرشما ازان دسته از افراد هستید که ترجیح می دهید با ماشین سفر کنید توصیه ما به شما کرایه ماشین با راننده است. زیرا ترافیک های جاده ای در هند نیاز به راننده ای باتجربه دارد. برای افراد ماجراجو موتورسیکلت نیز وسیله خوبی برای سفر در هند می باشد. سه چرخه های اتوماتیک به نام ریکشاو یا تاکسی بهترین وسیله برای سفرهای داخل شهری درهند می باشند. این تاکسی ها مجهز به کیلومترشماربوده وکرایه را برحسب مسافت طی شده محاسبه میکنند.

معرفی بهترین هتل های هند

هتل های 5 ستاره در هند بدین شرح است. هتل لالیت دهلی نو، هتل لیلا امبینس کانونشن، هتل تاج پالاس، هتل حیات ریجنسی، هتل میدنز، هتل تاج محل،هتل رادیسون بلوپلازا از جمله بهترین هتل های 5ستاره در هند هستند.

هتل های 3ستاره شامل، هتل های آرا دهلی، دیپلمات دهلی، چیراگ رزیدنسی دهلی، ایبیس ایرپورت دهلی، سان استار گرند می باشند. همچنین هتل های بلوم رومز، سی پی ویلا، کلودیش فرودگاه دهلی، اوکلند پلازا دهلی، تریبو ترند کاستور،اچ او جی، د پرایم بالاجی دولوکس، بلوم رومزدرجانپس، سینی استارازبهترین هتل های 3ستاره هستند.

هتل های 4ستاره شامل، گلدن تولیپ چاتارپور،اس کی پریمیوم پارک، د هانز ، لمون تری پرایمر دهلی، شانتی هوم می باشند.

مراکز خرید هند

معمولا مسافرانی که به کشوری دیگر سفر می کنند علاقه دارند تا برای خود یا اطرافیانش چیزی برای یادگاری از سفر خرید کنند. بنابراین در این بخش به معرفی تعدادی از مراکز خرید هند می پردازیم. ازبهترین مراکز خرید هند می توان به این مراکز اشاره نمود.

مراکز خرید هند

– دیلی هات: یک بازارفضای باز است که عمده محصولاتش صنایع دستی ازجمله سنگ های قیمتی و مهره های مختلف و کفش و صندل می باشد.

– بازار جانپات: این بازار در دهلی بوده وشما می توانید حتی با هزینه اندکی هم که دارید خرید کنید. در این بازار لباس های مد روز و کفش های مد روز و جواهرات بدلی و ساعت عرضه می شود.

– پالیکا بازار: این بازار در میدان داخلی کانات پلیس واقع شده است و محصولات عرضه شده در این بازار لباس و وسایل الکترونیکی می باشد. شما می توانید لباس های مد روز را با کمترین قیمت از این بازار تهیه کنید.

– بازار ساوث اکستنشن: دربخش جنوبی دهلی واقع شده است. در این بازار برند های برتر و بین المللی هند وجود دارد.

– بازار خان: در نزدیکی دروازه هند قرار دارد و به عنوان یکی از گران ترین بازارهای هند است. دراین بازار انواع لباس های سنتی،تجهیزات خانگی ونوشیدنی وخوردنی وجود دارد.

– کارول باغ: دراین بازار همه چیزازجمله لباس های گران قیمت وبرند ها تا کتاب های قدیمی و جواهرات واجناس وارداتی یافت می شود.

– چندی چاوک: از بازارهای قدیمی و محبوب وبسیار شلوغ در دهلی می باشد.

– ساروجینی نگر: درجنوب غربی دهلی است واز تمیزترین بازارهای دهلی است.

– بازار لاجپات نگر: در دهلی بوده وبیشتر موارد عرضه شده در این بازار مخصوص بانوان است.

– مرکزخرید گریتر کایلاش: دربخش جنوبی دهلی است وبهترین برندها وفروشگاه های لوکس هند دراین بازار است.

– کانات پلیس: بازاری شیک است که بنای آن مربوط به دوران استثمار هند توسط انگلستان است.در این بازار به راحتی برندهای مختلف یافت می شود.

معرفی غذاهای هند

غذاهای هند به دلیل استفاده از ادویه های متنوع و معطراز محبوبیت بالایی در دنیا برخوردار می باشد. ما قصد داریم در این بخش به معرفی تعدادی از پرطرفدارترین غذاها دربین مردم و گردشگران بپردازیم.

غذاهای هندی

ازجمله غذاهایی که با گوشت بره ومرغ تهیه می شود می توان به روغن جوش یا روگان جوش، مرغ کره ای، خوراک گوشت بنجاری، کباب کاکوری، چیکن تندوری، چیکن تیکه ماسالا، بریانی، کتی رول یا کتی پیچ که در خیابان های هند به وفور یافت می شود. سالی باتی، خورشت مرغ و اپام، بهاپا ایلیش که با ماهی درست شده و دال گوشت اشاره کرد.

غذاهای بدون گوشت هندی نیز شامل داهی وادا، کوفته مالایی، آلو گوبی، پالک پنیر، چوله یا کاری نخود، پاوبهاجی که در هندو پاو به معنی نان و بهاجی به معنی سبزیجات است،کاته گی سبزی،ایدلی سامبار که اغلب به عنوان صبحانه استفاده می شود، ماسالا دوسا که طعمش شبیه سمبوسه است، اوتاپام که یک نوع پیتزای هندی است، باپا اولو، دال ماکانی، مالای کوفتا و باینگان بهارتا می باشد.این غذاها مخصوص طرفداران غذاهای رژیمی می باشد.

تالی نیز یکی دیگراز غذاهای هندی می باشد. تالی در هندی به معنای سینی می باشد که چند نوع خوراکی سنتی در یک سینی چیده می شود.