لوگوی ارشین پرواز

سالن تئاتر بولشوی

سالن تئاتر بولشوی یک سالن تئاتر تاریخی، طراحی شده توسط معمار جوزف بوه، در مسکو روسیه است که اجراهای باله و اپرا در آنجا انجام می شوند. نام اصلی سالن تئاتر بولشوی ، سالن سلطنتی بولشوی روسیه بود، در حالیکه سالن بولشوی سنت پترزبورگ (که در سال ۱۸۸۶ تخریب شد) به نام سالن سلطنتی بولشوی کمنی بود.

سالن تئاتر بولشوی در روسیه

در آن زمان، تمام سالن های روسیه جزء اموال سلطنتی بودند. مسکو و سنت پترزبورگ هرکدام تنها دو سالن داشتند، یکی برای اجراهای اپرا و باله (اینها سالن های بولشوی بودند) و دیگری برای نمایش ها (تراژدی ها و کمدی ها) در نظر گرفته شده بودند. به خاطر اینکه اپرا و باله اصیل تر از درام بودند، خانه های اپرا، «سالن های گرند» (بزرگ) («بولشوی» کلمه ای روسی برای بزرگ و عظیم است) و سالن های درام، «سالن های کوچکتر» («مالی» کلمه ای روسی برای کوچک، اقل، یا خرد است) نامگذاری شدند.

سالن تئاتر بولشوی روسیه

سالن های باله و اپرای بولشوی در میان قدیمی ترین و مشهور ترین شرکت های جهانی باله و اپرا قرار دارند. تا کنون سالن تئاتر بولشوی ، بزرگترین شرکت باله جهان، با داشتن بیش از ۲۰۰ رقصنده است. این سالن، شرکت مادر آکادمی باله بولشوی، یک مدرسه پیشرو در باله با شهرت جهانی، است. این آکادمی یک شعبه در سالن مدرسه ی بولشوی در جوینویل برزیل دارد.

ساختمان اصلی سالن اجرا، که در طول تاریخش بارها و بارها مرمت و بازسازی شده، نقطه عطفی در مسکو و روسیه است (نمای تصویری نو کلاسیکش روی اسکناس بانکی ۱۰۰ روبلی روسیه نقاشی شده است). در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۱۱، سالن بولشوی بعد از بازسازی گسترده ی شش ساله، دوباره افتتاح شد. هزینه ی رسمی بازسازی سالن تئاتر بولشوی ، مبلغ ۲۱ میلیارد روبل (۶۸۸ میلیون دلار) است.

نمای کلی سالن تئاتر بولشوی روسیه

هرچند، دیگر مقامات و دیگر مردم روسی متصل به آن، ادعا داشتند که هزینه بیشتری صرف شده است. نوسازی این سالن شامل بازگرداندن کیفیت صوتی آن به کیفیت اصلی (که در دوران شوروی سابق از بین رفته بود)، و حفظ دکور اصلی سلطنتی سالن بولشوی شد.

تور روسیه

0 0 votes
Article Rating
مرا خبر کن
چه زمانی؟

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments