لوگوی ارشین پرواز

قلعه ی پیتر و پاول روسیه

قلعه ی پیتر و پاول روسیه ، ارگ اصلی سنت پترزبورگ روسیه است، که توسط پیتر کبیر در سال ۱۷۰۳ یافت شد و بر مبنای طراحی دومنیکو ترزینی از سال های ۱۷۰۶ تا ۱۷۴۰ ساخته شد. در اوایل دهه ی ۱۹۲۰، این قلعه هنوز به عنوان یک زندان و زمین اعدام از سوی دولت بلشویکی استفاده می شد.

قلعه ی پیتر و پاول در شب

امروزه، قلعه ی پیتر و پاول روسیه به عنوان بخش مرکزی و مهم ترین بخش موزه ی دولتی تاریخ سنت پترزبورگ محسوب می شود. موزه به تدریج تبدیل به تنها جایگاه ساختمان قلعه شده، به جز آن ساختمان، که در اشغال ضرابخانه سنت پترزبورگ است.

مناظر قلعه ی پیتر و پاول روسیه

قلعه ی پیتر و پاول روسیه دارای چندین ساختمان اصلی حول محور کلیسای جامع پیتر و پائول (۱۷۱۲-۱۷۳۳) می باشد، که یک برج ناقوس به بلندی ۱۲۲٫۵ متر (۴۰۲ پا) (بلندترین برج ناقوس در مرکز شهر) و یک گنبد طلا کاری شده ی منقش به فرشته، دارد.

کلیسای جامع محل دفن همه تزار های روسی از پیتر اول گرفته تا الکساندر سوم، به استثنای پیتر دوم و ایوان ششم می باشد. باقی افراد خانواده ی نیکولاس دوم و همراهانش در اینجا، در کلیسای کوچک کنار سنت کاترین در روز ۱۷ جولای ۱۹۹۸، در هشتادمین سالگرد مرگشان، دوباره دفن شدند. در اواخر سال ۲۰۰۶، باقی ورثه ی ماریا فئودورونا از کلیسای جامع روزکیلد بیرون کپنهاگن آورده شده و در کنار همسرش، الکساندر سوم دفن گردیدند.

قلعه ی پیتر

آرامگاه جدید دوک کبیر به کلیسای جامع با یک راهرو متصل است. این آرامگاه به منظور برداشتن جسد بعضی از افراد غیر سلطنتی رومانوف از کلیسای جامع ساخته شد، جایی که به ندرت اتاقی برای دفن افراد جدید وجود داشت، انتظار می رفت که این آرامگاه فضای نگهداری ۶۰ مقبره را دارد، اما در زمان انقلاب روسیه، فقط سیزده مورد مقبره در آنجا وجود داشت. آخرین دفن مربوط به دفن اولین عموزاده ی نیکولاس دوم، دوک بزرگ ولادیمیر سیریلوویچ (۱۹۹۲) بود. پدر و مادرش، دوک بزرگ سیریل ولادیمیروویچ و همسرش ویکتوریا فیودورونا، در سال ۱۹۹۵ از کوبورگ به این آرامگاه آورده شدند.

فضای داخلی قلعه ی پیتر و پاول

دیگر ساختمان های درون قلعه عبارت از ساختمان ضرابخانه هنوز در حال کار (که بر اساس طرح های آنتونیو پورتا تحت نظر امپراطور پائول ساخته شد)، سنگر و استحکامات تروبتکوی با زندان های دارای سلول های تاریک، و موزه شهر هستند. باتوجه به سنت چند صد ساله، یک توپ هر ظهر از سنگر ناریشکین شلیک می شد. جشن های سالانه روز شهر (۲۷ می) به طور معمول در جزیره محل اکتشاف شهر، برگزار می شوند.

منظره ی قلعه پیتر و پاول

دیوارهای قلعه ی پیتر و پاول روسیه به ساحل های شنی مشرف هستند، ساحل هایی که محبوب ترین مکان در سنت پترزبورگ می باشند. در تابستان، ساحل اغلب شلوغ است، مخصوصا هنگامی که یک جشنواره بزرگ شن و ماسه در ساحل برگزار می شود.

تور روسیه

0 0 votes
Article Rating
مرا خبر کن
چه زمانی؟

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments