لوگوی ارشین پرواز

معبد طلای بودا وات ترامیت بانکوک

معبد طلای بودا وات ترامیت بانکوک :: را می توان بزرگترین مجسمه طلا بودا در جهان دانست . ابعاد مجسمه فرا سوخوتای ترامیت ( Phra Sukhothai Traimit ) بسیار یزرگ است – ارتفاع آن بیش از ۳ متر است و وزن آن ۵ تن می شود – البته داستانی که پشت این مجسمه وجود دارد بسیار بر جذابیت آن افزوده است .شما می توانید در سفر با تور تایلند از این معبد شگفت انگیز بازدید کنید.

حتما قبل از این مطلب راهنمای سفر با توربانکوک را بخوانید .

 

 

معبد بودای بانکوک

 

تاریخ بودای طلا

این باور وجود دارد که قدمت این مجسمه به بیش از ۷۰۰ سال قبل به زمان پادشاهی سوخوتای بر می گردد . برای مخفی نگه داشتن ارزش واقعی این مجسمه از دست ارتش هایی که در جنگ به آن جا یورش می بردند آن را همانند بسیاری از مجسمه های بودا دیگربا گچ پوشانده بودند . این مجسمه تا زمان پادشاهی راما سوم ( Rama III ، ۱۸۲۴-۱۸۵۱ ) همچنان با گچ پوشانیده شده بود و در گمنامی تمام  بدون این که کسی از ارزش واقعی آن خبر دار شود در وات فرایاکاری ( Wat Phrayakrai ) نگهداری می شد . وقتی آن معبد  در اثر رسیدگی نکردن و رها شد رو به خرابی گذاشت ؛ این مجسمه را به وات ترامیت انتقال دادند . این مجسمه را به معابد مختلفی پیشنهاد کردند اما از آنجا که ابعاد آن بزرگ بود و شکل ظاهری چندان خبوی نداشت خیلی از این معابد تمایلی به دریافت آن نداشتند .

از آنجا که هیچ معبدی حاظر به دریافت این مجسمه نشد ؛ راهب بزرگ وات ترامیت تصمیم گرفت که برای این مجسمه بزرگ بنایی را ایجاد نماید تا از آن نگهداری نماید . در سال ۱۹۵۵ بود که نهایتا هنگام انتقال آن راز بزرگ این مجسمه بر ملا شد . هنگام انتقال این مجسمه به مکان جدید قسمتی از روکش گچی آن اسیب دید و با بررسی بیشتر راهب بزرگ متوجه شد که چیزی زیر این پوشش گچی وجود دارد که می درخشد این شد که انها این پوشش گچی را برداشتند و به زیبایی واقعی آن پی بردند .

 

معبد بودای بانکوک2

معبد طلای بودا وات ترامیت بانکوک

در ۲۰۱۰ ، مجسمه بودا مجددا به مکان حال حاضر آن در ساختمان فرا ماها موندوپ ( Phra Maha Mondop ) در وات ترامیت انتقال یافت . این ساختمان شامل یک مرکز میراث فرهنگی و اطلاعات در سطح پایین تر است و بودا طلایی با افتخار در سطحی بالا تر قرار گرفته است . هزینه بلیط ورود به قسمت مرکز میراث فرهنگی و نمایشگاه ۱۰۰ بات است . وات ترامیت روزانه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر به روی عموم گردشگران تور تایلند باز است .

 

معبد بودای بانکوک3

 

 

معبد بودای بانکوک4

 

 

چگونه به وات ترامیت بروید

آسان ترین راه برای رفتن به وات ترامیت استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی است . با مترو به هوالامفونگ بروید ( Hualamphong ) . در خروجی ۱ پایده شوید و ۵ دقیقه در کنار  جاده تانون میتافاپ ( Thanon Mitthaphap ) پیاده روی کنید . شما می توانید از آنجا دروازه تزئین شده قرمز رنگ رویال جوبیل گیت ( Royal Jubilee Gate ) را ببینید . و در مقابل شما ورودی نمادین چاینا تون ( Chinatown ) قرار دارد .

 

0 0 votes
Article Rating
مرا خبر کن
چه زمانی؟

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments