لوگوی ارشین پرواز

کلیسای اعظم روسیه

کلیسای اعظم روسیه وابسته به نیروی دریایی سنت نیکلاس کرونشتات، یک کلیسای ارتدوکس روس ساخته شده در سال ۱۹۰۳-۱۹۱۳، کلیسای مهم و اصلی نیروی دریایی روسیه بوده و به تمام ملوانان فوت شده، اختصاص داده شده است. کلیسای اعظم روسیه در سال ۱۹۲۹ بسته، به سینما، خانه افسران (۱۹۳۹) و موزه ی نیروی دریایی (۱۹۸۰) تبدیل شد.

کلیسای اعظم در روسیه

کلیسای ارتدوکس روس صلیب روی گنبد اصلی را در سال ۲۰۰۲ دوباره نصب کرد و اولین مناجات نامه الهی در کلیسای اعظم روسیه را در سال ۲۰۰۵ استفاده نمود. در سال ۲۰۱۳، اسقف روس، با حضور دیمیتری مدودف، نخست وزیر و همسرش، مراسم تقدیس بزرگ در کلیسای اعظم روسیه تازه بازسازی شده را دوباره انجام دادند.

پیشینه کلیسای اعظم روسیه

اولین کلیسای ارتدوکس در کرونشتات در سال ۱۷۲۸-۱۷۳۱ ساخته شد. محل اصلی عبادت در بزرگترین پایگاه دریایی روس تا سال ۱۸۴۰ در کلیسای چوبی حفظ شد، وقتی که وزنه ی تعادل زنگ های کلیسا از طریق طبقه های پوسیده و ویران از بین رفته و بنای برج زنگ کاملا تخریب شد. امپراطور نیکلاس اول شخصا دستور بسته شدن کلیسای نا امن را داده و این کلیسا در سال ۱۸۴۱ ویران شد.

کلیسای اعظم در روسیه

در مدت نیم قرن آتی، عبادت در مکان های موقت انجام گرفت- در بیمارستان ها، سرباز خانه ها، و حتی خانه خصوصی اجاره شده، یک کلیسای چوبی موقت در سال ۱۸۶۱ ساخته شده، برای ده هزار ملوان کرونشتات از آغاز امر، ناکافی بود. چندین درخواست دریایی برای تامین بودجه ساخت برگشت خورد یا به سادگی بدون پاسخ ماند، با وجود این نکته که هزینه ی ساخت یک کلیسای بزرگ معاصر (۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار روبل) کمتر از ۱۰ درصد هزینه ی یک کشتی جنگی بود (۴ تا ۶ میلیون روبل).

کلیسای اعظم روسیه

مدیریت ساخت، که تا زمان سلطنت الکساندر دوم بسیار متمرکز شده بود، به تدریج در دهه های ۱۸۸۰ تا ۱۸۹۰ غیر متمرکز شد. حق آغاز پروژه های ساخت به صورت فردی از شخص امپراطور تا وزیران سلطنتی و روسای بخش می گذشت. در سال ۱۸۹۶، دریاسالار پاول تیرتوف، مدیر وزارت نیروی دریایی سلطنتی روسیه، شروع به آماده سازی عملیات ساخت یک کلیسای اعظم در کرونشتات به صورت جدی نمود. تیرتوف اصرار داشت که کلیسای اعظم روی مکانی ساخته شود که نزدیک به دو قرن زودتر توسط پیتر اول مشخص شده بود، و استدلال نمود که هزینه ساخت آن بیشتر از هزینه ساخت کلیسای جدید خارکف نمی شود (۲۰۰۰۰۰ روبل).

تور روسیه

0 0 votes
Article Rating
مرا خبر کن
چه زمانی؟

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments