لوگوی ارشین پرواز

گالری ترتیاکوف روسیه

گالری ترتیاکوف روسیه  یک گالری هنری در مسکو روسیه بوده که بهترین سرمایه هنر زیبای روسیه در جهان می باشد.تاریخ این گالری در سال ۱۸۵۶ آغاز شد، زمانی که تاجر مسکو، پاول میخاییلویچ ترتیاکوف آثاری را از هنرمندان آن زمان روس با هدف ایجاد یک کلکسیون، خریداری کرد، که بعدها این کلکسیون به موزه ی هنر ملی اعطا شد.

 

در سال ۱۸۹۲، ترتیاکوف کلکسیون مشهور خود، دارای تقریبا ۲۰۰۰ اثر (۱۳۶۲ نقاشی، ۵۲۶ طراحی و ۹ مجسمه) را به ملت روسیه ارائه کرد.نمای ساختمان گالری توسط نقاشی به نام ویکتور واسنتسوف به سبک افسانه های عجیب و غریب روسی طراحی شد. این ساختمان در سال ۱۹۰۲ تا ۱۹۰۴ به سمت جنوب از کاخ کرملین مسکو ساخته شد.

 

در طول قرن بیستم، گالری به چند ساختمان مجاور، از قبیل کلیسای قرن هفدهم سنت نیکلاس در تلماچی، گسترش یافت.مجموعه هنر ها شامل بیش از ۱۳۰۰۰۰ نمایشگاه، اعم از تئوتوکوس ولادیمیر و تثلیث آندره روبلف تا قطعه هنری به یادماندنی هفتم توسط واسیلی کاندینسکی و مربع سیاه توسط کازیمیر مالویچ می باشد.

 

در سال ۱۹۷۷ گالری بخش قابل توجهی از مجموعه جورج کاستاکیس را نگه داری کرد.در می سال ۲۰۱۲، گالری هنر ترتیاکوف میزبان بازی معتبر قهرمانی شطرنج بین آناند و بوریس گلفند بود، زیرا سازمان دهندگان احساس داشتند که این رویداد باعث ارتقای هنر و شطرنج به طور همزمان خواهد شد.

 

0 0 votes
Article Rating
مرا خبر کن
چه زمانی؟

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments