لوگوی ارشین پرواز

تور مارماریس

مارماریس از شهرهای توریستی ترکیه است که دارای طبیعتی زیبا و چشم نواز است. این شهر بندری به دلیل داشتن سواحل زیبا و جاذبه های طبیعی یکی از محبوب ترین شهرهای گردشگری است. هرسال تعداد زیادی از مردم دنیا برای گذراندن تعطیلات تابستانی به این شهر سفر می کنند. جمعیت این شهر در فصل های گردشگری چندین برابر می شود.

تور ارزان مارماریس

اگر قصد سفر با تور ارزان مارماریس را دارید زمان پاییز و زمستان را برای سفر با تور مارماریس انتخاب کنید. در فصل سرما تعداد گردشگران در شهر بندری مارماریس کم است.

قیمت تور مارماریس

پکیج تور مارماریس با خدمات گوناگون ارائه می شود. هتل رزرو شده، بلیط هواپیمایی، تعداد وعده غذایی و مدت زمان سفر از خدمات در پکیج تور مارماریس هستند. قیمت تور مارماریس را این خدمات تعیین می کنند.

تور مارماریسخدمات تور مارماریس

بیمه مسافرتی ( بیمه از شروع تا پایان تور مارماریس)
رزرو هتل
ترانسفر فرودگاهی (فاصله فرودگاه مارماریس تا هتل انتخابی تور مارماریس)
گشت شهری
لیدر فارسی زبان و مسلط به زبان ترکی

شرایط آب وهوایی مارماریس در فصول مختلف

مارماریس در تابستان گرم ومرطوب است زیرا آب وهوای آن مدیترانه ای است. اگر علاقه دارید در ماه های گرم سال به این شهر سفر کنید می توانید ماه های اگوست، جولای یا سپتامبر را انتخاب کنید. در گرم ترین ماه سال که ماه اگوست است دمای هوا در روز حدود 35 درجه ودر شب حدود 26 درجه است. میزان بارش در تابستان صفر گزارش شده است.

اگر علاقه ای به بارش باران در هنگام سفر ندارید می توانید در ماه می که اواخر اردیبهشت می شود به این شهر بروید. مارماریس دارای آب وهوای مرطوب است و کم رطوبت ترین ماه سال جولای است وماه مرطوب آن ژانویه است. در کل فصل بهار مارماریس فصلی با بارش کم است.

تفریح در مارماریس

فصل پاییز نیز به دلیل رطوبت و وزش باد هوای دلپذیری در مارماریس به وجود می آید. دما دراین فصل در محدوده 20 تا 34 درجه است. این فصل خلوت ترین فصل از لحاظ گردشگری می باشد.
دمای هوا در فصل زمستان در محدوده 15 تا 18 درجه می باشد. بنابراین هوا در زمستان کمی سرد بوده و به طور میانگین 3 تا6 روز بارندگی برف وباران وجود دارد. از خلوت ترین فصل های گردشگری مارماریس است.

بنابراین برای سفر به شهر مارماریس تمام فصل ها دارای شرایط تقریبا خوبی هستند. اما اوایل بهار تا اواسط تابستان همه شرایط ایده آل بوده وبهترین زمان سفر به این شهر زیبا و چشم نواز است.

جاذبه های معروف مارماریس

مارماریس دارای طبیعت زیبا و سواحل مسحورکننده وجذابی است که افراد زیادی از دنیا را هرساله مجذوب خود می کند. بنابراین ما دراین بخش شما را با جاذبه های زیبا این شهر آشنا می کنیم.
ساحل های مارماریس: این سواحل از مرکز مارماریس تا ایجملر ادامه دارند. این سواحل شنی و بسیار زیبا است و پراز کافه رستوران های خوب است.

سواحل مارماریس

دالیان: در استان موغله وبین مارماریس و فتحیه واقع شده است. این شهر در جایی که دریا به دریاچه پیوند می خورد قرار دارد.

جزیره کلئوپاترا: در 16 کیلومتری مارماریس بوده ونام دیگرش جزیره سدیر است. این جزیره به دلیل شن های طلایی رنگش مشهور است.

روستاهای مارماریس: شناخت فرهنگ وآداب و رسوم زندگی این مناطق تجربه بسیار خوبی است که می توان با سفر با این روستاها به دست آورد.

پارک دلفین: در حوالی اقامتگاه ساحلی گرند مارس می باشد. شما می توانید با دولفین ها شنا کرده وکودکان خود را با بازی با دولفین ها سرگرم کنید.

غار نیمارا: این غار در جزیره هون در نزدیکی مارماریس قرار گرفته است. این غار محل عبادت بشر بوده است.

موزه مارماریس: این موزه در قلعه مارماریس می باشد. همچنین موزه هالیجی آحمت اورکای در جاده موغله قرار گرفته است.

زیبایی های مارماریس

ساحل کیزکومو:این ساحل در28 کیلومتری مارماریس و در روستای اورهانیه واقع شده است. این ساحل آبی روشن باطبیعتی چشم نواز بهترین سوژه عکاسی می باشد.

آرامگاه صخره ای ساریان: این آرامگاه با ظرافت بسیار زیاد در دل صخره ها حکاکی شده است. شما می توانید از درون قایق این اثر را ببینید.

بنای باستانی هیداس: این بنا در تفریحگاه سلیمیه واقع شده و دراطراف آن می توانید گورهایی پیدا کنید. ازمهم ترین مکان های دیدنی مارماریس است.

حمام گل دالیان: این حمام در دالیان بوده وبرای بیماران رماتیسمی وکلسینوزیس بسیار مفید است.

کاروان سرای سلطان حفصه: به دستور سلطان حفصه مادر سلطان سلیمان برای استراحت مسافران ساخته شده است و درحال حاضر به عنوان کافه ازآن استفاده می شود.

مسجد ابراهیم آقا: این مسجد در منطقه کمرالتی قراردارد. دارای معماری با ارزش وزیبا می باشد که دیدن آن را هیجان انگیز می کند.

پل تاشان و کمرلی: این پل در 10 کیلومتری جاده موغله در ایسکلباسی قرار دارد. این پل به دستور سلطان سلیمان ساخته شده است ودارای نمای آجری زیبایی می باشد.

جاذبه های دیدنی مارماریس

بازارهای ارزان و مهم مارماریس

بازار کارسی: این بازار در مرکز شهر واقع است. در این بازار حدود 1000 مغازه وجود دارد. این مغازه ها به فروش فرش، چرم وجواهرات با قیمت ارزان وباکیفیت مشغول هستند.

پنج شنبه بازار مارماریس: در این بازار انواع محصولات کشاورزی و محصولات ماهیگیران عرضه می شود. همچنین در این بازار می توانید طعم واقعی غذاهای ترکیه با ادویه های معطر وتازه را بچشید.

بازار کاراکان: این مرکز خرید در نزدیکی مرکز خرید گیما بوده وانواع مختلفی از محصولات در آن عرضه می شود.

مرکز خرید گیما: در خیابان اصلی شهر بوده و در آن انواع پوشاک زنانه وبچه گانه ومردانه به فروش می رسد.

بازار پوینت: در خیابان اصلی در محدوده تاج محل می باشد. دارای 40 مغازه ویک سینما می باشد. در فروشگاه های این مرکز انواع برندها وجود دارد.

نتسل مارینا: در محله ی بورلی هیلز می باشد. اجناسی از قبیل ساعت، پوشاک، جواهرات، الماس و.. در این مرکز خرید به فروش می رسد. در این مرکز انواع کافه ورستوران با چشم انداز لنگرگاه وجود دارد.

غذاهای محلی مارماریس

مارماریس دارای غذاهای محلی با طعم ومزه های مختلف ورنگارنگ می باشد. این غذاها با ذائقه ایرانیان سازگاری دارد. در ادامه به معرفی این غذاهای لذیذ می پردازیم.

پیلاو: گوشتی که با ادویه های مختلف طعم داده شده را با برنج تفت می دهند به همین دلیل برنج رنگ قهوه ای می گیرد. این غذا را پلاف یا پلو برنجی نیز می گویند.

سیمیت: نانی پوشیده از کنجد به شکل حلقه است که در صبحانه یا در میان وعده مورد استفاده قرار می گیرد.

دوغ: از نوشیدنی های مورد علاقه ترکها می باشد که به آن آیران می گویند.

شوربا: نوعی سوپ است که ترکها از آن برای وعده صبحانه نیز استفاده می کنند. این سوپ را با عدس وگوجه وگاهی با زبان ومغز گوسفند درست می کنند.

پیتزای ترکی: روی نان نازکی پنیر، تخم مرغ، مرغ، گوشت ریزشده می ریزند ودرفربا شعله زیاد می گذارند. به این پیتزا پاید، پیتا یا لحم عجین می گویند.

انواع کباب: روی سیخ های بزرگ گوشت گاو را قرار داده وبا گاز آن را پخته ولایه های پخته را جدا می کنند. بیشتر از 40 نوع کباب در ترکیه پخته می شود.

گزلمه: یک نوع پنکیک یا همان کلوچه است که میتونید از خیابان های مارماریس تهیه کنید.

کوکورک: مواد پر از ادویه در روده گوسفند پیچیده شده است. این غذا آنقدر ادویه دارد که مزه روده مشخص نمی شود.

روش های مختلف حمل ونقل در مارماریس

شهر مارماریس به دلیل توریستی بودنش انواع وسیله نقلیه از جمله تاکسی، تاکسی دریایی، دولماس یا ون واتوبوس را دارا می باشد. از مارماریس تا فرودگاه بین المللی تنها 53 کیلومتر فاصله وجود دارد. همچنین فاصله نزدیکترین فرودگاه به مارماریس 49 کیلومتر است.
اتوبوس: این وسیله بین مارماریس، آمورتالان، ایسملر جابجا می شود.
تاکسی دریایی: این وسیله مانند اتوبوس بوده با این تفاوت که روی آب حرکت می کند. از این وسیله برای جابجایی بین ایسملر وتورونسه استفاده می شود.
دولماس: ارزان ترین وسیله نقلیه می باشد. این وسیله مانند مینی بوس است وایستگاه مشخصی ندارد و هرجایی که مسافر بخواهد توقف می کند.
تاکسی: در مارماریس نیز مانند ایران رنگ تاکسی ها زرد است. این تاکسی ها به صورت دربست کار کرده و به همین دلیل گرانتر از وسایل نقلیه دیگر هستند.

دیدنی های مارماریس

هتل های مارماریس

مارماریس دارای هتل های عالی با امکانات مجهز می باشد. ازبهترین هتل های 5 ستاره می توان به هتل های بلو بی پلاتینیوم، دی ریزورت گرند آزور مارماریس، گرند پاشا، آکوا، گرین نیچر دایموند، الگانس اینترناسیونال مارماریس، گرند یازیچی کلاب مارماریس پالاس، ایده آل پرایم بیچ اولترا آل اینکلوسیو، سنتیدو اورکا لوتوس بیچ اشاره کرد.
بهترین هتل های 4 ستاره مارماریس شامل ویلا پرینسس، اورسماریس بوتیک، کومت دلوکس سوئیت، جولیان کلاب، پاشا بی، دورا بیچ، سسین، ستیا بیچ ریزورت می باشد.
از هتل های 3 ستاره مارماریس می توان به کالمسی مارماریس، سان پرایم بیچ فرانت مارماریس، سیتی مارماریس، بیچ مارماریس، رومنس بیچ مارماریس اشاره کرد.

درباره مارماریس

مارماریس یکی ازشهرهای ترکیه است که درجنوب غرب ترکیه ودراستان موغله می باشد. این شهر بندری است ودر سواحل دریای مدیترانه قرار دارد. جمعیت این شهر31000 نفر است. دلیل زیبایی مارماریس قرار گرفتن رشته کوه ها در کنار دریا است. مارماریس دارای بندرهای متعدد ولنگرگاه های زیادی می باشد به همین علت مرکز غواصی و کشتیرانی هم می باشد.
مارماریس از کلمه مرمر گرفته شده است و نامی یونانی است. علت نامگذاری به این نام وجود سنگ های مرمر در این شهر است. مساحت این شهر 878 هزار کیلومتر است. سکونت در مارماریس به 6 قرن قبل ازمیلاد مسیح مربوط می شود. شما می توانید در مارماریس آثار تمدن های کاریا، رودوس و آدا، ایون، دور، مقدونیه، سوریه، سلجوقیان، بیزانس، روم وعثمانی را ببینید.
زبان رسمی درشهر مارماریس ترکی استانبولی است. واحد پول مارماریس ترکیه، لیر ترکیه است. اختلاف ساعت مارماریس با تهران یک ساعت ونیم می باشد. در واقع تهران یک ساعت ونیم جلوتر از مارماریس است. از فرودگاه های بین المللی مارماریس ترکیه می توان فرودگاه دالامان مارماریس را نام برد.

زیبایی های مارماریس