لوگوی ارشین پرواز
گردشگری-قشم
گردشگری-مشهد
گردشگری-کیش

ایرانگردی ؛ بازدید از جاذبه های گردشگری ایران

ایرانگردی یکی از تفریحات جذاب در میان گردشگران داخلی است؛ کشور عزیزمان ایران یکی از زیباترین و بهترین ها برای گردشگری است. ایران بخاطر جغرافیا و طبیعتی خاص دارد و وجود جاذبه های زیبا و بکر باعث شده که بازدید از نقاط مختلف کشور روز به روز طرفداران بیشتری پیدا کند.

همانطور که می دانید کشورمان ایران کشوری چهارفصل است که در هر فصلی در هرجایی از آن جاذبه ای برای دیدن دارد. همه ما نیاز داریم که چند وقت یکبار به سفر بریم و از شلوغی های زندگی شهری فرار کنیم، مسافرت رفتن برای سلامتی ما خوب است و بعد از سفر است که حس زنده بودن و نشاط در رگ های ما تزریق می شود.

برای فرار از یکنواختی در زندگی لازم است تا چند وقت یکبار سفر کنیم؛ پس زمانی را برای سفر رفتن در نظر بگیرید و همیشه لازم نیست به شهرها و کشورهای دور سفر کنید. با افزایش قیمت ارز و هزینه ی بالای سفرهای خارجی در حال حاضر ایرانگردی و سفر به شهرهای داخلی یکی از گزینه های پر طرفدار پیش روی افراد است.

اگر شما هم در برنامه سفرتان قصد ایرانگردی را دارید، انتخاب مقصد سفر و برنامه ریزی برای سفر مهم ترین بخش مسافرت است. ایران از نظر مساحت بسیار گسترده است و هجدهمین کشور جهان از نظر وسعت می باشد. ایران در منطقه خاورمیانه و جنوب غربی آسیاست. ایران از شمال به دریای خزر و از جنوب به دریای عمان و خلیج فارس محدود شده است و کشوری غنی با منابع مهم است. 

برای گشت و گذار، ایران از نظر آب و هوا منحصر بفرد است و شما در یک روز می توانید تمام فصول را در نقاط مختلف تجربه کنید، پس در فصول مختلف می توانید به جای جای کشورمان سفر کنید. جاذبه های زیبا و حیرت انگیزی را می توانید در نقاط مختلف کشور ببینید و تجربه ای بی نظیر از ایرانگردی را برای خودتان خلق کنید.

برای توریست ها و گردشگران داخلی شهرهای زیادی برای گشت و گذار وجو دارد که می توان شهرهایی چون مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، یزد، کیش، قشم و … را نام برد که همواره میزبان توریست های داخلی و خارجی است.

مشهد یکی از شهرهای توریستی کشورمان است که هر ساله میلیون ها گردشگر به این شهر سفر می کنند. شهر مشهد بخاطر وجود بارگاه امام رضا همواره مورد توجه مسافران از سراسر کشور بوده است. مشهد جاذب های زیادی برای گشت و گذار و گردشگری دارد؛ از مکان های تفریحی، زیارتی، گردشگری و تاریخی گرفته تا پارک ها، تفرجگاه ها و مراکز تفریحی. همه اینها در کنار هم شهر مشهد را به یکی از شهر های توریستی پربازدید در کشورمان تبدیل کرده است.

از دیگر مقاصد محبوب گردشگری کشومان می توان جزیره ی کیش را نام برد. جزیره ی زیبای کیش یکی از جزایر زیبا و جذاب کیش است که جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی دارد که در کنار تفریحات مهیج، بازارها، هتل های لوکس، رستوران های مدرن این جزیره مقصدی ایده آل برای تفریح و گشت و گذار است.

قشم هم مانند کیش از جزایر توریستی جنوب کشورمان است. قشم بزرگترین جزیره ی خلیج فارس است که جاذبه های زیادی را در خود جای داده است. این جزیره ی زیبا در کنار تفریحات دریایی مهیج و بازارهای ارزان، جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی دارد که باعث شده علاوه بر گردشگران داخلی میزبان توریست های خارجی است.