لوگوی ارشین پرواز

روستای قلات شیراز

روستای قلات شیراز :: شهر شیراز را همه ما ایرانی ها به خوبی می شناسیم و با جاذبه های گردشگری آن تا حدودی آشنا هستیم.علاوه بر خود شهر شیراز در اطراف آن نیز جاهای دیدنی بسیار زیادی وجود دارد که پیشنهاد می کنیم در سفر با تور شیراز حتما از آن ها نیز بازدید کنید.یکی از این جاهای دیدنی روستای قلات شیراز است.

این روستا در 36 کیلومتری شهر شیراز واقع شده است و یکی از جذاب ترین و باصفا ترین مناطق در اطراف شیراز است.مکانی مملو از کوچه باغ های سرسبز و درختان بلند بسیار زیبا.

روستای قلات شیراز

روستای قلات شیراز

برخی می گویند که شیرازی ها انسان های متولی هستند و برای ییلاق و تفریح به قلات می روند.قلات که همان کلات به معنی آبادی است روستایی است که روی دامنه کوه سرخ واقع شده و پر است از میوه های رنگارنگ و خوش مزه.اگر از شلوغی شهر خسته شده اید و به دنبال مکانی بای کسب آرامش هستید روستای قلات شیراز برای شما ساخته شده است!در تاریخ آمده که این روستا متعلق به قرون بعد از اسلام است و دلیل محبوبیتش جو آرام – هوای خنک و سرسبزی اس است.

خانه ها در این روستا پلکانی اند و از خشت و آجر ساخته شده اند.در سال های گذشته این روستان نیز مانند خیلی از مکان ها دستخوش تغییراتی شده است و بناهای با ظاهر شهری نیز در آن ساخته شد است و همچنین دارای کافه و رستوران می باشد.

اهالی این روستا فقط در جشن و سرورها لباس قشقایی می پوشند و در بقیه ایام سال  لباس معمولی و شهری به تن دارند.شغل آن ها نیز کشاورزی و دامداری است.

اگر با تور شیراز به این روستا سفر کردید می توانید سوغاتی های جذابی نیز خریداری کنید و برای عزیزانتان به خانه ببرید.از سوغاتی های این روستا می توان به  گردو – بادام – انگور – انجیر – انار – آلو و گوجه سبز اشاره کرد.بهترین زمان برای سفر به روستای قلات شیراز فصل بهار و تابستان است هرچند در پاییز و زمستان هم نمی شود از آن گذشت.

آدرس : جاده شیراز به اردکان –کیلومتر 25 وارد جاده روستای قلات شوید و در آخر جاده به این روستا خواهید رسید.

روستای قلات شیراز

 

5 1 vote
Article Rating
مرا خبر کن
چه زمانی؟

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments