لوگوی ارشین پرواز

۶ کاری که در سفر نباید انجام دهید

راهنمایان سفر همواره درمورد آنچه موقع سفر باید انجام داد صحبت می کنند همه جذابیت ها و کارهایی که می توان انجام داد ، آنجا بروید این کار را بکنید و از آن مکان دیدن کنید  ، از این مسیر بروید اما کارهایی که نباید انجام شود چه خواهد شد؟

توریست ها اشتباهات زیادی مرتکب می شوند که سبب اتلاف پول ، زمان و در نتیجه از دست رفتن فرصت ها می شود. گفتن اینکه چه کارهایی باید انجام داد آسان است اما اغلب فراموش میکنیم بگوییم چه کاری نباید انجام بگیرد. بسیاری از ملاحضات و دور اندیشی ها مثل استفاده از چک پول و رزرو کردن از قبل در دنیای امروزی دیگر کارایی ندارد. من معتقدم وقتی به توریسم نمی گوییم که نباید این کارها را انجام داد در واقع بسیاری از اشتباهات قدیم به قوت خود باقی می مانند ما که خودمان دست اندر کار هستیم و راهنمایی گردشگری و قواعد را می دانیم اما باید قوانین و اصول کلی را به گردشگران بگوییم تا آنها هم رعایت کنند .

بنابر ابن اکنون میخواهیم برخی از این اشتباهات متداول که لازم است از آنجام آنها اجتناب کنید برایتان بگوییم. اگر از این اشتباهات رایج پرهیز کنید قطعا سفری ارزان تر ، جالب تر و طولانی تر خواهید داشت.

 

 

۱- نزدیک مکان های توریستی مهم غذا نخورید

کارهاییی که در سفر به تایلند نباید انجام دهید

رستوران های اطراف نقاط دیدنی و توریستی با دوبرابر قیمت و کیفیتی نازل تر نسبت به جاهای دیگر به شما سرویس میدهند این رستوران ها اطمینان دارند کسانی که بعد از بازدید خسته و گرسنه به آنجا آمدند قطعا به رستوران دیگری در منطقه دیگر نمی روند لذا به کیفیت غدایی که سرو می کنند کمتر توجه می کنند و همچنین قیمت بالاتری نسبت به مکان های دیگر دارند. سعی کنید از رستوران های محلی غذا تهیه کنید هم کیفیت بالاتری دارند و هم قیمت مناسب تری

 

 

۲-پول خود را در فرودگاه تبدیل به ارز نکنید

تبدیل ارز در فرودگاه تایلند

نرخ تبدیل ارز در فرودگاه ها بیشتر است و اصلا مقرون به صرفه نیست بهترین روش و مناسب ترین نرخ جهت تبدیل ارز کارت اعتباری است با این شیوه مبلغ حاصله به نرخ بانکی بسیار نزدیک خواهد بود

 

 

۳-بیمه مسافرتی را فراموش نکنید

بیمه مسافرتی تایلند

در ظاهر به نظر می رسد که بیمه سفری هزینه اضافه وبیهوده است اما سفر غیر قابل پیش بینی است و شما هرگز نمی دانید که طی مسیر چه اتفاقی رخ خواهد داد . امکان شکستگی پا ، گم شدن دوربین عکاسی ، و… حوادث غیر قابل پیش بینی خواهند بود که در سفر برای هر توریستی ممکن است اتفاق بیفتد پس بهتر است هزینه بیمه مسافرتی قبل از سفر را متحمل شوید و خود را از چندین برابر خسارات احتمالی سفر مصون بدارید.

 

 

۴-اقامت در مهمانسرا را از دست ندهید

مهمانسرا تایلند

اکثر مردم گمان می کنند مهمانسرا مکان هایی بدبو ، کثیف و با امکانات ضعیف هستند که تنها به درد افراد بی بضاعت می خورد . سالیان سال است که به طور کلیشه ای در فیلم های تلویزیونی هم این مکان ها را بدین صورت نشان داده اند . شاید در گذشته به این شکل بوده اند اما امروزه یکی از یکی بهتر و تمیزتر هستند و خدمات متنوع بسیاری ارائه می دهند از استخر ، سونا ، سینما ، بازی ها کامپیوتری تا امکاناتی نظیر خشک شویی لباس و اینترنت رایگان از امکانات جدید مهمانسرا ها هستند پس مهمانسرا ها امروزه فقط برای قشر ضعیف نیست و مناسب تمام افرادی است که عاشق سفر هستند.

 

۵-تور خود را خیلی زود رزرو نکنید

رزرو تور تایلند

من دریافتم که موقع سفر شما بدلیل هیجان و اشتیاق زیادی که دارید دوست دارید کارهایتان را زودتر انجام دهید در نتیجه رزرو پرواز و هتل را خیلی سریع انجام می دهید اما این کار اشتباه است بهترین موقع برای رزرو تورهای خارجی ۱ ماه قبل از سفر شماست.

 

۶-از تاکسی استفاده نکنید

تاکسی تایلند

در سفر زمانی که تاکسی می گیرید در واقع پولتان را هدر داده اید . تاکسی ها در خارج همیشه گران حساب می کنند آنها را حذف کنید تاکسی فقط زمانی مقرون به صرفه است که چند نفر باشید حتی الامکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید .

 

 

 

0 0 votes
Article Rating
مرا خبر کن
چه زمانی؟

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments