لوگوی ارشین پرواز

موزه ی هرمیتاژ روسیه (گوشه ی عزلت)

موزه ی دولتی هرمیتاژ یک موزه هنری و فرهنگی در سنت پترزبورگ، روسیه است. یکی از بزرگترین و قدیمی ترین موزه ها در جهان، موزه ی هرمیتاژ روسیه در سال ۱۷۵۴ توسط کاترین کبیر کشف شد و برای عموم از سال ۱۸۵۲ باز بوده است.

موزه ی هرمیتاژ

مجموعه های داخل موزه ی هرمیتاژ روسیه ، که تنها بخشی از آن به طور دائم نمایش داده می شود، شامل بیش از سه میلیون اشیا (مجموعه مسکوک شناسی برای یک سوم آنها) از جمله بزرگترین مجموعه ی نقاشی در جهان می باشد.

نمای داخلی موزه ی هرمیتاژ

 

مجموعه ها مجتمع بزرگی از شش ساختمان تاریخی در امتداد کاخ خاکی، از جمله کاخ زمستانی، اقامتگاه قبلی امپراطوران روسی را اشغال کردند. جدا از آنها، کاخ منشیکوف، موزه ی ظروف چینی، محل ذخیره سازی در استارایا درونیا و قسمت شرقی ساختمان ستاد کل نیز بخشی از موزه هستند. موزه نیز محل برگزاری چندین نمایشگاه خارجی است. موزه ی هرمیتاژ روسیه یک ملک دولت فدرال است. از جولای ۱۹۹۲، مدیر موزه میخاییل پیوترووسکی شده است.

فضای داخلی موزه

از شش ساختمان مجتمع اصلی موزه ی هرمیتاژ روسیه ، پنج تا از آنها، به نامهای کاخ زمستانی، هرمیتاژ کوچک، هرمیتاژ قدیمی، هرمیتاژ جدید و سالن تئاتر هرمیتاژ برای بازدید عموم باز هستند. هزینه بلیط ورودی برای گردشگران خارجی بیشتر از هزینه ی پرداختی شهروندان روسی و بلاروسی است. هرچند، ورودی در اولین پنج شنبه هر ماه برای تمام بازدیدکنندگان و برای بازدید روزانه ی دانش آموزان و کودکان رایگان است. موزه در روزهای دوشنبه بسته می باشد. ورودی برای شخص بازدیدکنندگان در کاخ زمستانی واقع شده، که از حیاط قابل دسترسی است.

تور روسیه

0 0 votes
Article Rating
مرا خبر کن
چه زمانی؟

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments