لوگوی ارشین پرواز

سفر به مشهد با قطار ؛ سفر زمینی به حرم امام رضا

سفر به مشهد با قطار یکی از روش های سفر به حرم امام رضا است که برخی از مسافران بخاطر کم بودن هزینه های سفر زمینی نسبت به هوایی، تور زمینی مشهد را برای سفر انتخاب می کنند.

سفر زمینی به مشهد

شهر مشهد به عنوان اصلی ترین شهر گردشگری مذهبی کشورمان به شمار می آید که هرساله مسافران زیادی این شهر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند.

در میان مسافران و زائران شهر مشهد، بیشتر افراد از طریق سفر زمینی به مشهد عازم این شهر می شوند.

سفر زمینی به مشهد از طریق قطار، اتوبوس و یا اتومبیل شخصی صورت می گیرد.

از آنجایی که قیمت بلیط قطار به مراتب پایین تر از هواپیما می باشد و قیمت تور مشهد بسیار ارزان تر از تور هوایی مشهد تمام می شود، در میان روش های سفر به مشهد، تور مشهد با قطار طرفداران زیادی دارد. در مواقعی چون مناسبت ها و تعطیلات عید، تورهای نوروزی مشهد با استقبال زیادی روبرو می شود.

قطار تهران مشهد

به طور کلی تورهای مشهد به مدت 2 شب و 3 روز و یا 3 شب و 4 روز برگزار می شود که عموما یا به صورت هوایی یا زمینی ارائه می شود.

تور زمینی مشهد اغلب با قطار طی می شود و بسته به نوع کابین قطار، کلاس هتل، نوع اتاق مورد نظر و البته زمان خرید تور قیمت ها متفاوت است.

سفر با قطار تجربه ی جالبی است و برای مسافرت های گروهی و دسته جمعی توصیه می شود که قیمت تور زمینی مشهد در بالا ارائه شده است و شما می توانید با توجه به طول مدت سفر و انتخاب محل اقامت خود تور مناسب خود را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که تور زمینی مشهد ، فرصتی مناسب برای سفری خاطره‌انگیز است که می توان در کنار خانواده و یا دوستان از آن بهره برد و در این نوع سفر لحظاتی ناب و به یادماندنی را پر از خاطره زیبا را تجربه کرد.

اگر در سفرتان به مشهد عجله ای برای زودتر رسیدن ندارید و مدت زمانی که در مسیر هستید مهم نیست، قطار می تواند برای شما مناسب باشد.

البته که تور زمینی مشهد با وسایل نقلیه دیگر هم برگزار می شود ولی راحتترین روش عموما سفر زمینی با قطار می باشد.

در هنگام رزرو توجه داشته باشید که قطار ها انواع مختلفی دارند؛ قطارهای لوکس، سالنی، اتوبوسی و کوپه ای که این قطار ها نوع درجه 1 و 2 و لوکس را شامل می شود و مدت زمان سفر بسته به نوع قطار متفاوت است.

تور زمینی مشهد مانند سایر تورها شامل خدمات می باشد؛ بلیط رفت و برگشت(قطار)/اقامت در هتل به همراه تمامی امکانات رفاهی/صبحانه/ناهار/شام

درباره مشهد

بسیاری شهر مشهد را به عشق زیارت بارگاه امام رضا (ع) به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند، این شهر دومین شهر بزرگ ایران است و جزو پر جمعیت ترین ها به شمار می آید. بیش از 90% مردم این شهر فارس زبان بوده و تراکم جمعیت در مشهد بیش از 9000 تن در هر کیلومترمربع است.

خوشبختانه شهر مشهد با توجه به حضور گسترده گردشگران اقامتگاه‌های متنوعی دارد و با توجه به بودجه‌ای که دارید، می‌توانید اقامتگاه مناسبی برای خودتان انتخاب کنید. همچنین با بررسی امکانات هتل‌ها و آشنایی با رستوران‌های خوب مشهد، می‌توانید بودجه‌ی مورد نظرتان را تعیین کنید و برای سفر برنامه بریزید.

شهر مشهد یک ایستگاه راه‌آهن دارد که بهترین ایستگاه راه‌آهن ایران میباشد. در صورتیکه با قطار خود را به این شهر رساندید لازم به ذکر است که ایستگاه راه آهن مشهد در فاصله دو کیلومتری از حرم امام رضا (ع) قرار دارد.

تور مشهد قطار

بهترین زمان برای سفر زمینی به مشهد

مشهد بخاطر وجود بارگاه امام رضا (ع) در تمامی فصول میزبان گردشگران و زائران زیادی است.

مشهد دارای آب و هوای سردی است که اقلیم سرد و خشک دارد، به همین دلیل بهترین زمان سفر به مشهد از نظر آب و هوا بهار می باشد.

مشهد در تابستان ها آب و هوای گرمی دارد و بخاطر تعطیلات مدارس، میزبان مسافران زیادی است.

پاییز و زمستان مشهد آب و هوای سردی دارد؛ البته پاییز هوا کمی سرد است ولی شهر مشهد زمستان های بسیار سردی دارد و شهر مشهد در زمستان خلوت تر از هر زمان دیگری است.

ولی اگر بخواهید با توجه به مناسبت ها به مشهد سفر کنید، لازم به ذکر است که شهر مشهد فارغ از بحث آب و هوا در برخی زمان ها مملو از مسافر است.

مشهد در مناسبت ها و ایامی مانند ولادت و شهادت امام رضا (ع)، ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و سایر مناسبت های مذهبی و همچنین تعطیلات عید و تابستان بیش از هر زمان دیگری میزبان مسافران مشهد است.

جاذبه های دیدنی مشهد؛ از حرم تا بناهای تاریخی و طبیعتگردی

شهر مشهد با وجود بارگاه امام رضا (ع) انگیزه لازم برای سفر را دارد.

ولی با این وجود مشهد جاذبه های دیدنی زیادی دارد که می توانید در مشهد از آن بازدید کنید.

از اماکن تاریخی، تفریحی، موزه ها، پارک های آبی و مراکز خرید مشهد گرفته تا طبیعتگردی در مشهد سفرتان را لذت بخش تر می کند.

بازدید از حرم امام رضا با وجود گستردگی صحن ها و ساختمان های مختلف حداقل یک روز کامل زمان می برد.

حرم امام رضا شامل ساختمان ها و بناهایی از جمله حرم، گنبد، گلدسته ها، صحن ها، ایوان ها، رواق ها، بست ها و موزه و آرامگاه بزرگانی چون شیخ حر عاملی و پیر پالان دوز که در نزدیکی حرم قرار دارد می شود.

حرم امام رضا از گذشته تا کنون دچار تغییرات زیادی شده است؛ در گذشته بنایی چهار گوش بود که در باغ با صفایی قرار داشت و فقط یک ورودی به حرم وجود داشت.

اما امروزه حرم امام رضا بسیار وسیع و گسترده شده است و دارای 17 وادی و درب ورودی است.

صحن های حرم امام رضا؛ صحن انقلاب اسلامی، صحن آزادی، صحن جمهوری اسلامی، صحن قدس، صحن غدیر، صحن کوثر، صحن هدایت و صحن جامع رضوی است.

از کدام جاذبه های مشهد دیدن کنیم؟

شهر مشهد جاذبه های زیادی برای بازدید دارد؛پارک ها، مراکز تفریحی، مکان های تاریخی، مقبره و آرامگاه بزرگان، پارک های آبی و طبیعت و آبشارهای زیبا.

از بناهای تاریخی می توان چهارطاقی بازه هور، چهار باغ، مدرسه عباسقلی خان و گنبد هارونیه را نام برد که از آثار تاریخی معروف و به نام است.

بازدید از آرامگاه ها هم می تواند در نوع خود جالب توجه باشد؛ آرامگاه بزرگانی چون نادرشاه افشار، خواجه اباصلت، خواجه ربیع، مهدی اخوان ثالث، فردوسی، خیام، عطار نیشابوری را می توانید در شهر مشهد و یا نیشابور دیدن کنید.

از جمله بناهای تاریخی در شهر مشهد خانه های تاریخی هستند که علاقه مندان به بناهای تاریخی می توانند بازدید از خانه داروغه، خانه رجایی، خانه ملک، خانه توکلی، خانه پیشه وران و فرهنگسرای بهشت را نام برد.

بازدید از پارک های مشهد هم یکی از فرصت های گردشگری در شهر مشهد است؛ پارک وکیل آباد، پارک ملت، باغ گیاهشناسی، پارک کوهسنگی و پارک ملی مشهد را می توانید در لیست گردشگری خودتان قرار دهید.

پارک های آبی می تواند گزینه دیگری برای تفریح در مشهد باشد؛ سرزمین خورشید، موج های خروشان و پارک ساحلی آفتاب از مجموعه های بی نظیر تفریحی و آبی کشور است که سرشار از هیجان است.

در میان مکان های تفریحی طرقبه مشهد و شاندیز مشهد بسیار معروف هستند و هم اینکه طرفداران زیادی دارد.

 

4.5 2 votes
Article Rating
مرا خبر کن
چه زمانی؟

2 Comments
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
View all comments
علی رضایی
4 سال قبل

سلام تور زمینی مشهد واسه تعطیلی تیرماه هتل 4 ستاره الماس 2 برای 3 نفر 3 شب میخواستم مرسی ارشین پرواز

رضا
4 سال قبل

سلام، تور مشهدبا قطار ویلچیر رو برای چهار نفر در هتل الماس ۲ برای مرداد ماه برای ۴ نفر بزرگسال میخوام.